שחרור סתימות

מערכות האינסטלציה המודרניות מסוגלות לעמוד בגבורה בפני עומסים ואתגרים רציניים ביותר ולספק לנו איכות חיים נאותה גם לנוכח הקשיים שאנו מציבים בפניהן ובפני האתגרים שמציב להן מזג האוויר, בעיקר כמובן במהלך חודשי החורף הגשומים. במאמר זה לא נעסוק מן הסתם בימים שבהם מערכות הצנרת פועלות באופן תקין, אלא דווקא במצבים הלא נעימים שבהם בעקבות סתימה באחד מהצינורות, הצנרת חדלה מלתפקד. במצבים אלו, שבהם שחרור סתימות הוא כל מה שמפריד בין שגרה ושלווה לבין חוסר נעימות בלשון המעטה, נכנסים לתמונה אנשי המקצוע שנהפכים לרגע אחד לגיבורי-על המצילים את המצב.

מתי יש להזמין אנשי מקצוע לצורך שחרור סתימות?

הביטוי “שחרור סתימות” הוא למעשה הגדרת מטרייה שתחתיה מאוגדים אינספור מצבים שונים. חלקם מוגדרים כקלים מאוד וניתנים לפתרון באופן עצמאי וחלקם דורשים שימוש בציוד כבד דוגמת ביובית. בתווך ישנו מגוון רחב של מצבים אפשריים, כשבכל מקרה שבו מדובר בבעיה הנמשכת כבר זמן מה, ישנה חשיבות עליונה לפנות לאיש מקצוע. במקרים הקלים שבהם מדובר על סתימה בצנרת הביתית, בהחלט ניתן לנסות ולפתור את הבעיה באופן עצמאי, כל עוד כמובן דיירי הבית מחזיקים בניסיון ובידע הדרושים כדי לפתור את הבעיה. עם זאת, בחלק ניכר מהמקרים מומלץ בפירוש שלא לנסות לפתור את הבעיה באופן עצמאי, אלא להמתין בסבלנות לאיש מקצוע שיבחן את הבעיה ויספק את חוות דעתו המקצועית בנוגע לאפשרויות העומדות בפני הדיירים.

באיזה סוגי סתימות מדובר?

שחרור סתימות על ידי אנשי מקצוע המחזיקים בידע המתאים, בניסיון ובציוד הרלוונטיים, נדרש כאשר מדובר בסתימות צנרת מרכזיות בדגש על סתימות שגורמות לתסמינים שונים המופיעים במספר דירות במקביל. כך, לדוגמה, משנה לשנה יש יותר ויותר דיווחים על סתימה של קווי ביוב במבני מגורים משותפים על רקע השימוש הגובר והולך במגבונים לחים. במצבים אלו, שבהם לא מדובר על חסימת צינור מים בתוך דירה אלא על חסימה של קו ביוב, אין מנוס מלהזמין אנשי מקצוע, כשבדרך כלל יהיה צורך לעשות שימוש בציוד להזרמת מים בלחץ גבוה או בציוד בעל יכולת שאיבה עוצמתית.

חשיבות האבחון המקדים של הסתימות

סיבה נוספת שבגינה מומלץ להזמין אנשי מקצוע לצורך שחרור סתימות היא שמעבר לשחרור הסתימה, קיימת חשיבות עליונה לבירור הגורם לסתימה. ללא בירור מעמיק בנוגע לגורם שהוביל לחסימת הצנרת, לא ניתן יהיה למזער את הסיכוי להופעת בעיות דומות בעתיד. כך, לדוגמה, לעתים מתברר כי הגורם לחסימה הוא שורש עץ שהצליח לחדור לצנרת. במקרה הזה ניירות טואלט יוכלו להיתפס על השורש ולגרום באופן הדרגתי לחסימה. אי לכך, מבלי לעקור את הבעיה מן השורש (תרתי משמע), לא ניתן יהיה למנוע את חזרתה.

FEEDBACK

Description

Accessibility Statement

array(0) { }