איסוף פסולת

חשיבות ודרכי ביצוע איסוף הפסולת

התעשייה של היום מנסה ככל שניתן לעמוד בביקושים האדירים למוצרים וכחלק בלתי נפרד מתהליך הייצור והבנייה נוצרת פסולת רבה. לאור זאת, שירותי איסוף פסולת מהווים הכרח עבור כל “יצרן פסולת” באשר הוא, כאשר יש לקחת בחשבון כי יש לפנות את הפסולת לאתרים מורשים כחוק וככל שניתן, להיות שותפים בשמירה על איכות הסביבה למען הבריאות של כולנו. להלן חשיבות השירות ודרכי הביצוע השונות.

אילו סוגי פסולת חשוב לאסוף?

לפי ההגדרה היבשה, פסולת היא אוסף של חומרים שאין בהם יותר שימוש. ניתן למצוא סוגים שונים של פסולת:

  • פסולת בניין – אספלט, מתכות, בטון, עפר וכו’.
  • פסולת חקלאית – קומפוסט, פסולת גיזום, פסולת פגרי חיות ועוד.
  • פסולת תעשייתית – כוללת מגוון רחב ביותר של מוצרים וחומרים שהם תוצרי לוואי של התעשייה לרבות חומרים רעילים, פלסטיקים וניילונים, פסולת מוצקה ופסולת נוזלית (שמנים בעיקר). איסוף פסולת שכזו חייב להיעשות בצורה קפדנית ביותר.

לאן מפנים את הפסולת?

באחריות כל מקום (מפעל, עסק, מבנה ציבורי) המייצר פסולת לפנותה בהתאם לחוק. משמעות הדבר היא כי פינוי חובבני של פסולת למקומות שאינם מורשים לכך מהווה עבירה פלילית לכל עניין ודבר. את הפסולת מפנים לאתרים ייעודיים שמטפלים בסוג הספציפי של החומרים המפונים. באתרים אלו ניתן לבצע אחת משלוש האפשרויות :

  • הטמנה – הפסולת מושלכת לתוך בורות אדירים שבהם מתרחשים תהליכי חמצון ופירוק טבעיים לאורך השנים.
  • מחזור – הפרדת החומרים בפסולת שיכולים לעבור שימוש חוזר באופן מיידי או רק לאחר טיפול מלאכותי כלשהו (כימי, ביולוגי, פיסיקלי).
  • המרה – שימוש בפסולת על מנת להכין חומרים לתועלתו של האדם (כגון הכנת קומפוסט מפסולת חקלאית).

איסוף פסולת למטרת הטמנה מהווה את האופציה הפחות טובה, שכן בתהליך זה משתחררים לא מעט חומרים רעילים לסביבה ולמי השתייה שלנו. לכן יש לעשות ככל שניתן שהפסולת תגיע לאתרי טיפול המבצעים מחזור או המרה.

כיצד מתבצע תהליך איסוף הפסולת?

בידי חברות המבצעות איסוף פסולת עומדים מספר כלים הנדסיים שעוזרים להן לבצע את הפעולה בצורה הטובה והמהירה ביותר עם כמה בזבוז מינימלי של משאבי אנרגיה – משאיות ומנופים, טרקטורים, מיכליות ומשאבות לאיסוף פסולת נוזלים, אמצעים לדחיסת נפח פסולת ועוד. כמובן שנדרשת עמידה קפדנית בלוחות הזמנים ולכן ניתן להתקשר עם חברת האיסוף על בסיס מזדמן או קבוע, כתלות בקצב ייצור הפסולת. יש לציין כי במקרים רבים, כאשר הפסולת אינה הומוגנית וכוללת הרכב מגוון, על חברת האיסוף להיות בעלת היכולת לבצע מיון והפרדה של סוגי הפסולת ולאחר מכן להעבירה לאתרי הטיפול הסופיים.

נגב אקולוגיה הינה חברת איסוף פסולת ברמה הגבוהה ביותר. לחברה צי משאיות חדיש המופעל בפריסה ארצית ממרכז השליטה של החברה בקיבוץ משמר הנגב. מגוון המשאיות וסוגי הרכבים מאפשרים לחברה לבצע הובלה של סוגי חומרים רבים בתצורות שונות כגון עפר, גזם, פסולת בניין, קרטון, נייר, אשפה רטובה, קומפוסט, שאיבה והובלה של שפכים באמצעות מיכליות, משאיות מנוף, אמבטיות, משאיות דחס ומשאיות להובלת ציוד כבד. צי המשאיות מפוקח על ידי קצין בטיחות ונהגי החברה עוברים הכשרות והשתלמויות בהתאם לסוג המשאית שבה הם נוהגים ולפי הציוד והמטען שאותו הם מובילים.

FEEDBACK

Description

Accessibility Statement

array(0) { }